Likwidacja podmiotu gospodarczego, a obowiązki względem pracowników

Niekiedy zdarza się tak, iż niezależnie od woli pracodawcy prowadzącego dany podmiot gospodarczy, zostaje on zmuszony do zupełnego zlikwidowania swej dotychczasowej firmy. Co w takiej sytuacji jest on zobligowany zrobić względem swoich podopiecznych? Dowiesz się o tym z naszego tekstu.
Musi się wywiązać z obowiązków
Do kategorii obowiązki likwidującego przedsiębiorstwo pracodawcy zaliczyć należy między innymi uwzględnienie zaległych urlopów wypoczynkowych swych podopiecznych, jak także wypłacenie im odprawy czy nawet w niektórych przypadkach odszkodowania stanowiącego stosowną rekompensatę za ponoszone straty finansowe wynikłe z likwidacji firmy i tym samym pozbawienia ich miejsca do pracy i zarabiania. Istotne jest, aby pracodawca wypowiedział umowy pracownikom albo – jeśli zgodzi się na to jego kadra pracownicza – rozwiązał je ugodowo, za porozumienie stron. Warto wiedzieć, że w takiej sytuacji, pracownik otrzymuje prawo do czerpania korzyści finansowych w postaci zasiłku dla osób bezrobotnych, ale po trzech miesiącach od momentu zakończenia pracy.
Pieniądze podstawą
Kwestie formalne takie jak wypowiedzenie umowy i psychoterapia białystok oficjalne zakończenie współpracy z pracownikami to jedno. Druga kwestia to konieczność wypłacenia rekompensaty- odszkodowania. Jeżeli skraca okres wypowiedzenia z trzech miesięcy do jednego miesiąca, koniecznie powinien zrealizować dla swego podopiecznego wypłatę odszkodowania za cały okres obowiązującego go wypowiedzenia. Ma to być zatem równowartość jego standardowego wynagrodzenia.

Źródło: adwokat karnista warszawa kancelaria adwokacka